WEKO3
アイテム
「絵画における真理」をめぐるデリダの言説
https://doi.org/10.14945/00000466
https://doi.org/10.14945/00000466b9394289-e793-4f12-9d00-e72f61b8687a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00004293310.pdf (2.3 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-01-25 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | ja | |||||||
タイトル | 「絵画における真理」をめぐるデリダの言説 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Derrida's Discourses around 'the Truth in Painting' | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
ID登録 | ||||||||
ID登録 | 10.14945/00000466 | |||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||
アクセス権 | ||||||||
アクセス権 | open access | |||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||
著者 |
上利, 博規
× 上利, 博規
|
|||||||
書誌情報 |
ja : 人文論集 巻 54, 号 2, p. A1-A22, 発行日 2004-01-31 |
|||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 静岡大学人文学部 | |||||||
NDC | ||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||
主題 | 701 | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | J.Derrida says that he wrote four times around 'the Painting1 in La verite en peinture (The Truth in Painting). The titles of the four discourses in this book are TARERGON, '+R (par dessus le marche)', 'CARTOUCHES' (Cartridges), 'RESTITUTIONS -de la verite en pointure' (Restitutions-of the truth in size). The first thesis 'PARERGON' concerns Kant's Critique of the faculty of judgement, the second '+R (par dessus le marche)1 concerns Varerio Adam's exposition titled "Le voyage du dessin" (The voyage of sketch, 1975), the third 'CARTOUCHES'(Cartridges) concerns Gerard Titus-Carmel's exposition titled "The Pocket Size Tlingit Coffin et les 61 premiers dessins qui s"ensuivirent"(The Pocket Size Tlingit Coffin and the succeeded 61 first sketches, 1978), and the fourth 'RESTITUTIONS concerns Heidegger's The Origin of Works of Art. Through them Derrida points out that 'the logic of PARERGON, or 'the logic of frame', is stronger than 'the logic of analysis', and that 'the logic of analysis' is always contaminated by 'the logic of PARERGON'. According 'the logic of PARERGON' a certain part includes the whole. And if aesthetics should not be a part of philosophy and should find not-presentative 'trace1 or 'rest', we must not think art in the traditional philosophical ways, so not in the traditional aesthetics ways, but in another way follwing 'the logic of PARERGON'. | |||||||
言語 | en | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||
収録物識別子 | 02872013 | |||||||
NII論文ID | ||||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||||
識別子タイプ | NAID | |||||||
関連識別子 | 110004709865 | |||||||
NII書誌ID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN00123278 | |||||||
フォーマット | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |